''Kristen Stewarts smärtsamma strippscen''

Det är kallt på filmfestivalen i Sundance
Det är kallt på filmfestivalen i Sundance

Som Starlounge tidigare rapporterat ska Kristen Stewart, 19, spela strippa i kommande filmen ”Welcome to the Rileys”. Nu berättar ”Twilight”-stjärnan att det var långt ifrån en dans på röda rosor.

— Jag dansade med en strippstång och fick blåmärken över hela benen. Jag blev helt blåslagen. Det sög, säger hon till E! Online.

Kristen, som för närvarande befinner sig på filmfestivalen i Sundance, förklarar dock att hon lyckades genomföra de smärtsamma scenerna.

— Ju mer jag såg dansen, ju mer ville jag göra det. Det var som ett märkligt slags självhat.

Regissören Jake Scott instruerade Kristen att gå på lektioner hos en riktig strippa inför rollen som blott 16-åriga Mallory. Det gav henne självförtroende att klara av uppgiften, men han förklarar att hon fortfarande var livrädd när det väl var dags att kasta kläderna på film:

— Hon var skräckslagen. Vi filmade på en riktig strippklubb. Det var smutsigt och jobbigt. Men hon gjorde en grym insats.

 

Källa: MSN

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0